Zimní období je pro všechny náročné, už tím, že bychom měli mít klid a odpočívat, ale upřímně, kdo má dnes čas na odpočinek. Dny jsou krátké, venku je chladno a mnohdy je těžké být aktivní. Virové onemocnění nás pronásleduje všude, kam se hneme. Pravdou ale je, že na nás jsou kladeny stejné nároky, jako během jiných měsíců. Jak tedy dodat našemu organismu potřebnou energii a zároveň se vyhnuli nejrůznějším onemocněním?
ovocné nápoje
Udělejte si domácí smoothie. Je jednoduché a plné vitamínů.
A co to vlastně je? Jde o ovocný nebo zeleninový nápoj vyrobený rozmixováním vybraných surovin, popř. s přidáním vody nebo mléka pro lepší konzistenci. Velmi rychle a jednoduše tak dostanete do těla mnoho potřebných vitamínů a také ovoce a zeleninu, které zasyrova mnohdy nekonzumujete. Ideální je vypít nápoj ihned po přípravě.

Dobrou variantou je zařadit smoothie do každodenního jídelníčku, např. jako dopolední svačinu. Je důležité také myslet na to, že bychom měli denně přijmout pouze takové množství ovoce a zeleniny, jaké jsme schopni za den zkonzumovat. Doporučuje se tak vypít 200ml denně.

Výhodou je, že si můžete dělat smoothie podle vašich představ. Ať už si namícháte vaše oblíbené ovoce nebo budete kombinovat zeleninu podle obsahu zdraví prospěšných látek, vždy tak svému tělu prospějete. Výborné je kombinovat suroviny se semínky (len, chia…) nebo sušenými plody (datle, meruňky, předem namočené goji…).
dívka s pitím
Lze také použít koření, třeba zázvor, chilli nebo kurkumu, což je vhodné především v zimě. Pro docílení lahodné chuti se přidává jogurt nebo mléko (může být také rostlinné např. kokosové nebo mandlové). Vhodné je také využívat sezónní suroviny. Nechte se inspirovat sladkou dobrotou s pikantní chutí na zahřátí.

Mangové smoothie s chilli:
·         1 mango
·         2 mandarinky
·         1 pomeranč
·         Lžíce medu
·         Chilli dle chuti

Jak v zimě nastartovat organismus?
Ohodnoťte příspěvek