Není pochyb o tom, že občas je nutné se s automobilem dostat i do vyšších pater budov. To znamená, že je nutné na poměrně malém prostoru překonat výškový rozdíl. Dost dobře zde nejdou použít schody či výtah, proto se nejčastěji používá jiné řešení. Tím je nájezdová rampa Just Doors, která poskytuje dostatečně pohodlné a bezpečné řešení.starý typ rampy

Ve své podstatě se jedná o nakloněnou rovinu s poněkud strmějším sklonem, než je běžné, ne však takovým, aby jej vozidlo nebylo schopno překonat. Kvůli úspoře místa bývá často točitá, na podobném principu, na jakém existují točitá schodiště ve věžích.

Díky svému rozšíření jsou velmi často používány, a vyzkoušel je snad již každý z nás. Najdeme je ve výškových garážích i parkovištích, v obchodních centrech s podzemní garáží, nebo se může jednat i o nakládací rampy, které umožňují nákladnímu vozidlu dojet až k nakládací plošině.

Možná jste ani nepřemýšleli nad tím, podle jakého klíče se staví. Vězte však, že zde existují poměrně přísná pravidla. Ta určují minimální hodnotu nejrůznějších parametrů, jako je šířka, nosnost materiálu i maximální možný sklon či úhel zatáček. Je to proto, aby byla zaručena co největší bezpečnost.

Je sice pravda, že běžný osobní automobil by nejspíš zvládl i větší stoupání, je však nutné počítat s tím, že vozovka může být mokrá nebo dokonce v zimě namrzlá. A vůz musí být schopen onu rampu i za těchto ztížených podmínek bez větších obtíží překonat, a to i v situaci, kdy jich jede více za sebou.rampa u obchodního centra

Pokud by totiž sjel zpět, ohrozil by nejen život řidiče a pasažérů, kteří v něm jsou, ale i těch, kteří jedou za ním. Proto je bezpečnost v tomto ohledu tak důležitá.

Pokud jde o šířku, tak zde musí být taková, aby se na ní auto pohodlně vešlo a dala se bez problému napojit na vnější vozovku. Nemusí umožňovat předjíždění, vlastně ani by neměla. Bylo by to totiž moc velké riziko, zvláště v zimě či za mokra.

Jak je vidět, musí splňovat mnoho norem, než bude její stavba schválena. A to je dobře, neboť zde jde o naši bezpečnost. A to je přeci to nejdůležitější, ne?