Ať si každý říká, co chce – web píšeme hlavně pro lidi a pokud nám na něj nikdo nechodí, články nikdo nečte, jsme smutní a v depresích. Často se také stává, že lidé sice na web chodí a na články klikají, jenže už je nekomentují.

Proč tomu tak je? Možná zapomínáte na interakci se čtenáři.
Když už jste zvládli, přilákat na váš web návštěvníky a někteří z nich se k vám třeba i pravidelně vracejí, byla by škoda, aby vaše snaha přišla vniveč. Máte vysokou návštěvnost, ale počet komentářů za den se blíží nule? Možná neznáte těchto čtyři tipy, jak to změnit.

1.       Ptejte se a zajímejte se o jejich názor
Článek je sice zajímavý, ale čtenář nemá potřebu vám říct jeho názor. Změňte to tím, že se na jeho názor zeptáte. Dejte na konec každého článku pár otázek týkajících se tématu. Ukažte návštěvníkům, že vás zajímá, co si o tom vy myslíte. Nemusí to fungovat vždy, ale občas se někdo do této „pasti“ chytí. Tento tip se nazývá „call to action“ a znamená to, že návštěvníka vyzýváte k nějaké akci, například napsat komentář.

2.       Pište o kontroverzních tématech
Pokud píšete nezajímavý a neoriginální obsah, zřejmě na vaši stránku nikdo nechodí, nebo naopak ano, ale proč by se někdo měl vyjadřovat k tématu, o kterém už toho bylo napsáno tuny? Buď do svého obsahu zařadíte články o věcech, které jsou tak moc diskutované, že to člověka prostě nevědomky přiměje, se k němu vyjádřit. Můžete si také vybrat nějaké kontroverzní téma a říct svůj názor na něj. (Na konci článku nezapomeňte položit „call to action“ otázku.)

3.       Oko za oko, komentář za komentář
Samozřejmě nemám na mysli příspěvky typu „napiš komentář, oplatím ti ho“, ale musíte o sobě přece dát někde vědět. Navíc tato věc funguje trochu jako nepsané pravidlo, nebo to ostatní berou jako samozřejmost. Když okomentujete článek někoho jiného a vložíte odkaz na váš web, ten dotyčný časem vaši stránku navštíví a třeba zanechá i nějaký ten komentář.

4.       Starejte se o čtenáře
Jakmile si někdo udělá práci s napsáním komentáře, bylo by více než nezdvořilé, mu neodpovědět. A to i v případě, že se na nic neptá. I na komentář „Hezký článek“, můžete odpovědět aspoň „děkuji“. Pokud se však někdo na něco zeptá a vy mu neodpovíte, pravděpodobně se už nevrátí. Takže projíždějte si komentáře, mluvte se čtenáři a starejte se o ně (chtějí vědět, kde jste koupili tyhle boty – pošlete jim odkaz apod.).

Posted in Web